Färdig Minoo och bloggen andas än..

Nu var det mycket länge sedan jag gjorde något kreativt över huvud taget. Först tog mitt examensarbete livslusten ur mig, och sedan började jag mitt nya jobb dagen innan uppsatsens deadline. För två månader sedan lade jag upp en bild som inspirerats av boken Cirkeln. Få saker inspirerar mig så mycket som böcker jag läser, och därför är fanart en kulturform som jag verkligen har fastnat för. Jag blev väldigt glad när jag fick respons från en av författarna till boken, Sara Bergmark Elfgren, men lovade att det skulle komma en “färdig” version snart. På grund av dålig timing blev det ingen färdig version när allt roligt fick vänta i två månader. Nu när jag har tittat på den igen och lagt till nån detalj måste jag nog erkänna för mig själv att den är klar, i stort sett samma bild som förra gången. Bättre sent än aldrig..

After two months of absolutely no creative work, I have decided to post the finished version of Minoo, which is almost the same as the last one.

This entry was published on February 7, 2012 at 8:54 pm. It’s filed under Uncategorized and tagged , , , . Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

9 thoughts on “Färdig Minoo och bloggen andas än..

  1. Välkommen tillbaka! Den är helt fantastisk! Får vi lägga upp den på vår Facebooksida (och länka till din blogg förstås)?

  2. Riktigt fin! Såg den på fb, brukar inte se så mycket fanart och sällan bli speciellt förtjust i just fanart då bilderna sällan stämmer med mina inre bilder av en litterär karaktär.
    Den här föll jag för.
    Ska kika mer i din blogg en annan dag 🙂

  3. Helt fantastiskt. Din stil är magisk.

  4. Helt fantastisk!! Säljer du din konst någonstans? 🙂

Leave a Reply

