Seg höst och Zombies

Har en seg höst med tröga kurser och krasslig hälsa. Tänkte liva upp med något groteskt! Jag har kommit på mig själv med att ständigt falla i samma förutsägbara fälla när jag målar – att måla sådant som är fint som t.ex. snygga tjejer. Jag skall göra en kraftansträngning ett tag framöver och öva mig på att göra fula saker.  Detta är en första improviserad fuling, förhoppningsvis inte den sista.

 

I have realised that I only paint things that are pretty and predictable. I have decided to try doing ugly things for a change. This is the first try of hopefully many!

This entry was published on October 27, 2011 at 9:38 am. It’s filed under Uncategorized and tagged , , . Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

2 thoughts on “Seg höst och Zombies

  1. Läskig. Samtidigt är den väldigt välmålad. Uttrycket “sjukt vacker” fick just en ny innebörd.

    • Tack! Jo det är roligt att göra lite groteska saker ibland också, jag blir lätt låst vid vackra flickor i perioder. Jag gjorde en till köttig zombie i samma veva som jag inte lade upp, men skall nog göra det iaf. Tanken med bloggen är ju att lägga upp allt, inte bara det bästa, eftersom man har en tendens att censurera sig själv överdrivet mycket ibland.

Leave a Reply

